Dali ste si na nový rok predsavzatie že si v lete vezmete dovolenku aby ste si reorganizovali a upratali domácnosť? Leto prišlo a vám sa do toho pri predstave všetkých tých vecí čo vlastníte nechce. Existuje pár pravidiel podľa ktorých keď sa budete riadiť, bude sa vám upratovať s väčšou ľahkosťou a samozrejme neskôr vám nezaberie toľko času.V prvom rade je podstatné aby ste sa nepúšťali do celej domácnosti naraz ale robte miestnosť po miestnosti.
Ak by ste rozhádzali celý dom naraz určite by ste nepracovali tak systematicky ako keď idete na to postupne. Ďalším pravidlom je, že keď sa podujmete upratovať veci skú0ste ich zároveň i triediť. Triediť veci nie je vôbec jednoduché ale je to veľmi dôležité, pretože čím menej vecí vlastníte tým rýchlejšie a efektívnejšie budete mať v budúcnosti upratané. Ak sa teda do toho poctivo pustíte, ochytajte si každú vec a spýtajte sa či ju naozaj potrebujete. Vyhodnoťte to, ak si nie ste istý nechajte si na tú vec trochu času aby ste zistili ako veľmi ju na dennej báze používate.
Ďalším veľmi vhodným faktorom upratovania je aby ste veci systematicky triedili podľa súvisiacich kategórii. S tým vám pomôžu plastové prepravky, môžete si vybrať buď s vekom alebo bez veka, podľa ich účelu a vašich osobných preferencii. Do prepraviek si viete uložiť nielen ovocie a zeleninu ale i spotrebné potraviny ak si napríklad robíte zásoby múky, ryže či mlieka. Okrem toho ich môžete použiť aj na kancelárske potreby v pracovni alebo na kuchynské pomôcky ktoré nemajú v linke svoje miesto. Napríklad dajte do prepravky všetky malé spotrebiče bielej techniky ako sú hriankovač, mixér, waflovač a tak budete vedieť že máte všetko na jednom mieste a nie rozhádzané po linke. Upratovanie, reorganizácia a triedenie si síce žiadajú svoj čas ale vynaložené úsilie sa vám vráti v podobe poriadku.